نقد آثار منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر نقدهای مردم بر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها

نقد آثار منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر نقدهای مردم بر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم.
ان شاء الله در این پایگاه به انتشار نقدهای مردم درباره‌ی آثار و اندیشه‌های حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی و کتاب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها توسط دفتر حفظ و نشر آثار ایشان خواهیم پرداخت.

لطفا نقد شماره 1 شناخت اسلام با موضوع «منابع اسلام؛ پیامبر خداوند» ثبت شده توسّط «افشین» در تاریخ 16 دی 1393 و بررسی آن را مطالعه بفرمایید.

متن نقد:

ایشان در نسبت اشتباه به حضرت داود علیه السلام از یک روایت جعلی استفاده کرده است، در حالی که امام رضا علیه السلام صریحاً این اتّهام را رد کرده‌اند. حضرت رضا علیه السلام دست به پیشانی خود زد و فرمود: «انا لله و انا الیه راجعون، آیا به یکی از انبیاء خدا نسبت می‌دهید که نماز را سبک شمرده و آن را شکسته و به دنبال مرغی به خانه‌ی مردم در آمده و به زن مردم نگاه کرده و عاشق شده و شوهر او را متعمداً کشته است؟!».             

پاسخ بخش بررسی نقدهای دفتر حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی:   

برادر گرامی!

چیزی که شما به نویسنده‌ی کتاب نسبت می‌دهید، صحّت ندارد و ناشی از بی‌دقّتی شما نسبت به عبارات ایشان است؛ چراکه ایشان اولاً به هیچ روایتی درباره‌ی داوود علیه السلام استناد نکرده است تا جعلی باشد یا نباشد! بلکه تنها به ظاهر قرآن کریم استناد کرده است و ثانیاً نفرموده است که داوود علیه السلام «نماز را سبک شمرده و آن را شکسته و به دنبال مرغی به خانه‌ی مردم در آمده و به زن مردم نگاه کرده و عاشق شده و شوهر او را متعمداً کشته است»!!! بلکه تنها با استناد به ظاهر قرآن کریم که از هر روایت ظنّی و واحدی معتبرتر است، فرموده است که داوود علیه السلام «با داشتن نود و نه زوجه، از برادرش خواست که یگانه زوجه‌اش را طلاق دهد تا با او ازدواج کند» (ص205) و این مطابق با ظاهر آیه‌ی 23 سوره‌ی «ص» و کاملاً متفاوت با چیزی است که در اسرائیلیات به آن حضرت نسبت داده شده است و مشتمل بر هیچ کار نامشروعی نیست؛ چنانکه خود جناب منصور هاشمی خراسانی در چند سطر قبل از این مطلب، عصمت پیامبران از کارهای منافی عفّت را صریحاً ثابت دانسته و فرموده است: «تفریط درباره‌ی آنان با نسبت دادن کارهای مخالف تقوا، حیا و عفّت، به دور از حقیقت و نارواست» (ص204).

خداوند به همه‌ی مسلمانان توفیق دقّت و تقوای بیشتر و اجتناب از سوء برداشت، تهمت و کذب را ارزانی دارد.


* برای مطالعه نقدهای مرتبط با موضوع شناخت اسلام در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی کلیک کنید: شناخت اسلام؛ نقد آثار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی