نقد آثار منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر نقدهای مردم بر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها

نقد آثار منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر نقدهای مردم بر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم.
ان شاء الله در این پایگاه به انتشار نقدهای مردم درباره‌ی آثار و اندیشه‌های حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی و کتاب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها توسط دفتر حفظ و نشر آثار ایشان خواهیم پرداخت.

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ترجمه کتاب بازگشت به اسلام

لطفا نقد شماره 2 شناخت اسلام با موضوع «منابع اسلام؛ کتاب خداوند» در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، ثبت شده توسّط «محمود فرزین» در تاریخ 29 دی 1393 و بررسی آن را مطالعه بفرمایید.

متن نقد:

منصور هاشمی خراسانی از یک طرف ظن را حجّت نمی‌داند و تنها یقین را حجّت می‌داند و از طرف دیگر کتاب خداوند را از منابع اسلام می‌شمارد، در حالی که بنا بر اجماع، کتاب خداوند ظنّیّ الدلاله است و قطعیّ الدلاله نیست و تنها سنّت است که قطعیّ الدلاله است. بنابراین، اگر به نظر ایشان ظن حجّت نیست، تمسّک به کتاب خداوند هم جایز نیست!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۰۵:۴۶

بازگشت به اسلام

لطفا نقد شماره 2 موانع بازگشت به اسلام با موضوع «حاکمیّت غیر خداوند» در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، ثبت شده توسّط «محمود فرزین» در تاریخ 16 بهمن 1393 و بررسی آن را مطالعه بفرمایید.

متن نقد:

در مطلب نوشته شده در سایت محترم شما چند بار اشاره به غرب کافر و آمریکای اون جوری و اسلام بر حق اشاره کردید که بیشتر [این] جملات 35 ساله به گوش همه خورده و به اندازه دانه ارزنی اثر خیر نداشته است. بزرگترین اشتباه در جهان موجود واگذاری حکومت کشورها به مسؤلان دینی و روحانی جوامع می‌باشد که بدون رودربایستی در اداره سیاسی و اقتصادی و نظامی و اجتماعی کشورها اثرات نامطلوب خود را گذاشته که امروزه ما 75 ملیون ایرانی بوسیله حکومت دینی در این جهان در باتلاق افتاده‌ایم و دست و پا می‌زنیم. هرگز و هرگز عدّه‌ای روحانی و دور و بری‌هایشان در عصر فضا و اینترنت قادر نیستند ملتی را به پیشرفت همه جانبه برسانند. از قدیم شنیده بودیم شرف المکان بالمکین، شرف هر مکانی بستگی به آن شخصی دارد که در آن مکان نشسته. دین نمی‌تواند در جایگاه دروغ و تبعیض و خاصه‌خرجی‌های افراد و صدها نارسایی دیگر در جامعه، بشر را به سوی راستی و صداقت ببرد. تا حالا که تاریخ بشر چنین چیزی را نشان نداده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۳:۲۰