نقد آثار منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر نقدهای مردم بر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها

نقد آثار منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر نقدهای مردم بر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم.
ان شاء الله در این پایگاه به انتشار نقدهای مردم درباره‌ی آثار و اندیشه‌های حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی و کتاب بازگشت به اسلام و بررسی آن‌ها توسط دفتر حفظ و نشر آثار ایشان خواهیم پرداخت.

لطفا نقد شماره 8  معیار و موانع شناخت  با موضوع «جهل و تقلید» در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، ثبت شده توسّط «محمدصدیق» در تاریخ 24 خرداد 1394 و بررسی آن را مطالعه بفرمایید.


گویا ایشان قصد دارند خود را سید خراسانی معرفی کنند؛ چون ظواهر چنان نشان می‌دهد، اما مطمئناً ایشان هیچ تفاوتی با علمای پوچ شیعه ندارند. مثلاً در کتاب «بازگشت به اسلام» نوشته من نه شیعه و نه سنی مصطلح هیچ کدام نیستم؛ بلکه ایشان یک شیعه واقعی مصطلح هستند، چون طبق عقاید شیعه رفتار می‌کنند. برای مثال سید خراسانی ساخته و پرداخته جهان تشیع هست و «البیعة لله» و پرچم سیاه و منصور خراسانی تنها در عقاید شیعه و احادیث خرافی آنان پیدا می‌شود.

پاسخ به نقد شماره: 8 تاریخ پاسخ به نقد:

برادر گرامی!

لطفاً از توهّم بیرون بیایید و باب تهمت و افترا را نگشایید که این باب به روی آتش گشوده می‌شود. اگر درباره‌ی مطلب خاصّی از کتاب شریف «بازگشت به اسلام» نقدی دارید، با بیان علمی و به صورت مستدل بفرمایید تا با بیان علمی و به صورت مستدل به شما پاسخ داده شود؛ وگرنه وقت ما را با سخنان سخیف و بی‌پایه نگیرید.

روشن است که عقاید جناب منصور هاشمی خراسانی در کتاب شریف «بازگشت به اسلام» تنها متّکی بر کتاب خدا و سنّت متواتر پیامبر در روشنایی عقل سلیم است و به هیچ مذهبی نه شیعه و نه سنّی تعلّقی ندارد؛ همچنانکه برخی از اهل تشیّع نیز دقیقاً بر عکس جناب‌عالی، این بزرگوار را به سنّی بودن متّهم می‌کنند، در حالی که هر دو اتّهام به یک اندازه بی‌اساس است و تنها از تعصّبات مذهبی برخاسته است.

به علاوه، ظهور مردی موسوم به «منصور» از خراسان با پرچم‌های سیاه برای زمینه‌سازی ظهور مهدی، بر خلاف توهّم جناب‌عالی متّکی بر روایات شیعه نیست، بلکه بیش از آن متّکی بر روایات اهل سنّت و جماعت است؛ چنانکه بسیاری از ائمه‌ی حدیث مانند ابن ابی شیبه‌ در المصنّف (ج8، ص697)، احمد بن حنبل در المسند (ج5، ص277)، ابو داوود در سنن (ج2، ص311)، ابن ماجه در سنن (ج2، ص1366)، بیهقی در دلائل النبوّة (ج6، ص516)، ابن حماد در کتاب الفتن (ص188)، احمد بن عمرو البزاز در المسند (ج4، ص310)، ابو سعید شاشی در المسند (ج1، ص347)، طبرانی در المعجم الأوسط (ج6، ص29)، ابن عدی در الکامل (ج4، ص227)، حاکم نیشابوری در المستدرک (ج4، ص464)، هیثمی در مجمع الزوائد (ج7، ص316)، ابن کثیر در البدایة و النهایة (ج6، ص275) و دیگران آن را روایت کرده‌اند و بعضاً به صحّت آن و شهرتش در میان سلف تصریح نموده‌اند و با این وصف، محدود دانستن آن به شیعه، از توهّمات جناب‌عالی است! البته این به آن معنا نیست که جناب منصور هاشمی خراسانی خود را همین فرد می‌شمارد؛ چراکه او چنین ادّعایی درباره‌ی خود ندارد، ولی می‌تواند به این معنا باشد که چنین چیزی محتمل است و این احتمال قابل انکار نیست.

خلاصه آنکه اگر جناب‌عالی مطلب مشخّصی از کتاب را بر خلاف کتاب خدا یا سنّت متواتر یا عقل سلیم می‌پندارید، با بیان علمی و به صورت مستدل بفرمایید تا برای شما توضیح داده شود؛ چراکه سخنان جاهلانه و تعصّب‌آمیز فایده‌ای برای شما ندارد، بلکه به زیان شما در دنیا و آخرت است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی